Ennen joulua minulla oli saippuatehdas keittiössä. Saippuan tekeminen alusta alkaen olisi todella mieleniintoista, mutta minulla on ollut todellisia vaikeuksia saada lipeää mistään. Olen kysellyt mm. apteekeista, mutta mistään ei lipeää ole saatavilla. Nyt netistä läysin yhden vahavalimon, (lahtisen vahavalimo muistaakseni) , josta saa lipeää tilattua...mutta koska siis sitä lipeää minulla ei ole ei ollut, olen ostanut Sinooperista valmista saippuamassaa, sulattanut mikrossa, lisännyt väriä ja kaatanut muotteihin. Näin sain aika reilusti sydänsaippuoita pieniksi joululahjoiksi. Edelleen se saippuan valmistaminen raaka-aineista kiinnostaa. Ehkäpä tilaan lipeää netin kautta nyt, kun tiedän, mistä sitä saa.

 

 

Muutamalle lähisukulaiselle annoin saippuan kanssa käsipyyhkeen, jossa oli virkatut pitsit päissä.

 

 

 

Tuohon pyyhepitsien virkkaamiseen en kyllästy varmaan koskaan. Ensi jouluksi pitää varmaan kuitenkin keksiä jotain muuta. Viime joulunahan annoin niitä keittiöpyyhkeitä, joissa oli ylläripylläri...virkatut pitsit päissä! :)

 

Kaikista parasta näissä joululahjoissa oli varmaan se, että tulivat tosi edullisiksi. Rahaa kun ei ole kauhean kalliisiin lahjoihin.